Thursday, January 04, 2007

smalam aku mimpi, balik ke malaysia. and kawan aku ajak ke pasar malam. jumpa ramai gile orang. pastuh, kitorg decide berpecah, cari food kehendak masing2, pastuh kumpul blk kt salah satu stall kt situ..
aku merayau2. terkejut aku, cikgu add maths aku, jual keropok lekor. [bengong gile] dah laa mahal. cesssss. pastuh, aku sampai satu gerai yg aku mmg biasa pergi. dulu2, aku slalu beli nasi minyak, ya, kat klantan bukan time kenduri je ada nasi minyak. tiap2 malam pon bleh makan nasi minyak. tapi dalam mimpi aku smalam aku tk order nasi minyak, tapi aku order nasi kerabu [atau sesetgh org panggil nasi ulam?] siap mintak lauk xtra, iaitu ayam percik, solok lada [aku tatau nama standard mende alah nih, bleh google saje picnye] dan telor masin. and biasa, air kegemaran aku, teh tarik. padahal teh tarik biasanya aku order time pagi je.. sb malam pon panas kt msia, tk sesuai nk minum teh tarik. and biasanya aku akan order air kelapa!!!
duduk2 makan. bahagianya mimpi aku.

bangun2 je aku pikir, makanan ape lagi aku terasa nak makan aaa?
pastuh aku pon sebuk laa cari gambar..


ayam percik. and of course mama punye nampak lagi sedap!

somtam/ salad betik siam. basically a mix of grated papaya, lime juice, garlic, groundnut, dried shrimps, tomato, sugar and salt. sedapppppp!


ikan steam kat restoran aku tk ingt nama. imagine makan ikan kukus from a hot plate. panas2 lagi!! [ok! aku dh ingt nama restoran tuh. sehari smlm aku pk; D'mina Restaurant]
menu tambahan lain; ayam halia, daging masak merah, tomyam.adeiiii.

roti bakar + teh tarik di white house kopitiam at 12 am?? huh. miss those time.
specialnya roti bakar di whitehouse kopitiam nih adalah, kayanya adalah dibuat sendiri, dan roti dibakar dgn arang. bukan electric toaster! cara diorang serve, roti bakar kosong, kaya dan butter cube di hujung tepi pinggan. then, pandai2 laah!



ikan bakar + sambal belacan = nak balik.
dengan ikan yg fresh [bkn frozen mcm kt sini!] manisnya isi ikan tuh dan sambal belacan yg super best..tade lauk lain pon takpe..
lidah melayu~ heheh..
kalau laaa semua diatas tuh bleh dicourrier...

0 comments:

Post a Comment