Wednesday, January 10, 2007

bila Dr M memberi pandangan beliau [beliau arahkan syarikat konsesi itu dadahkan kutipan tol dan jumlah kenderaaan yg menggunakan tol, kerana lojiknya, semakin bnyk kenderaan, semakin banyak kutipan. yg mana menurut perjanjian, kerajaan patut dpt share untung jika benar syarikat konsesi itu untung besar].dan rakyat lain termasuk dari pembangkang menyuarakan persetujuan. dan rasional idea yg diutarakan Tun itu.
lalu, jawab Samy vellu, hal ini akan dibawa ke kabinet. jika kabinet bersetuju untuk syarikat terbabit dedahkan angka kutipan tol di highway2 terbabit.
soalannya. sepatutnya, idea "mintak syarikat konsesi utk umumkan kutipan tol itu" patutnya datang dari siapa? hemat aku, supposenya uncle Samy laaa yg kluar ke depan dengan meminta syarikat terbabit umumkan kutipan tol. bukan ke tugas beliau dan rakan2 lain untuk ringankan beban pengguna2 jalan raya?? bukan tunggu Tun bg idea. atau tunggu orang awam dah bising2. tuh pon nk tunggu kabinet benarkan. of course laa kabinet akan benarkan sesuatu yg mungkin membawa untung kpd orang awam kan?



laporan berita harian

0 comments:

Post a Comment