Friday, January 12, 2007

ade setuju. ada yg bantah. ada yang mengejek.

kadir jasin dalam blognya mengatakan pakatan pembangkang itu bacul kalau kekal dgn pendirian untuk memboikot. and tindakan itu sbg tidak adil kpd ahli2 pas batu talam yg menyokong perjuangan PAS.[kerusi itu sebelum ini dipertandingkan antara UMNO dan PAS]

rata2 pemimpin2 UMNO melabel boikot itu hanya "gimik politik pembangkang, dan itu hanya alasan pembangkang yg memang dah tahu takkan menangnye di kubu BN tuh."
dalam laporan utusan[again, media coverage yg tidak adil!] itu ada memetik VP PAS sbg berkata, ade 6 kepincangan SPR yg mendesak mereka memulaukan pilihanraya batu talam. tapi, mcm biasalah, tak disebutkan apa yg dikatakan 6 kepincangan itu. dan lainnya, utusan hanya mencetak reflek2 dari kalangan UMNO tentang boikot tuh.
tapi, yg ada internet access, atau yg berjaya beli harakah [yg tak boleh dijual sesuka hati] atau suara keadilan [yg masih lagi dirampas kerana sehingga sekarang kementerian tak keluarkan permit untuk penerbitan paper nih] boleh laa mereka nilai apa kata pemimpin pembangkang dan kenapa mereka memilih untuk membangkang dan memboikot batu talam.
apa yg lebih penting, bukan bacul atau tidak pembangkang tarik diri. tapi, soalnya; KENAPA mereka tarik diri dari bertanding?
takkan SPR nk diamkan diri je dengan desakan2 pembangkang nih?


2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt.

Eloknya PAS boikot PRU 2007 atau 2008 kalau SPR dok lagu tu saja. Khas untuk DUN Kelantan, dilewatkan pembubaran DUN Kelantan & baru ada pilihanraya & kayo le penyokong BN Kelantan.

Saya amat kuatir dengan pendokong PAS yang terdiri dari pejuang yang menegak negara Islam. Adakah PAS mampu menahan mereka melakukan tindakan bukan demokratik? Adakah kita sanggup menjadi seperti Selatan Siam?

Persoalan2 yang perlu difikirkan????

afifi said...

PAS dan rakan pakatan yg lain berjuang untuk kembalikan Malaysia sebgai negara demokrasi yg berlandaskan Islam.
untuk jadi sebuah negara Islam, tk semestinya perlu ada tindakan bukan demokrasi[ pertumpahan darah?] sekali pon keadaan itu mendesak.
sekalipon menjadi sebuah negara Islam, pembangkang dah janjikan untuk tidak menafikan hak kaum bukan Islam yg lainnya.
tak nampak dimana perlunya tindakan bukan demokrasi seperti di selatan Siam.

Post a Comment