Tuesday, January 09, 2007

beberapa kawan aku sedang berusaha bersungguh nak turunkan berat badan mereka skarang. good luck untuk anda!
tapi, jangan lupa.. kalo lepas bersenam sume, pastuh tibai kek coklat setengah biji, ais krim satu tube, ayam goreng suku ekor.. sedih anda nanti usaha tak menjadi. bersenam 20 min, bakar 4000 kalori [cth je nih], pastuh penat bersenam gi makan tambah balik 4100 kalori. takde maknanye!
nak kurus tak bermakna no more chocolate, no more heavy meal etc. makan je nak makan ape pon. yg penting, seimbang!
alaaa, ko bleh laa cakap,ko dah nampak kurus. jawab aku, kurus pon kalo perut buncit? oooppps, contoh je nih. perut aku tak buncit! [hahaahah. bocor rahsia.]
tak, sebenarnye aku nak cakap, kurus ke, berisi ke.. tak kesah laa. yang penting sihat. aku kurus nih pon bukan sihat. mata dah rabun, pakai spek cam nenek. well, obviously bile kluar aku tak pakai spek. tak macho aa spek2! heheh. tido terlampau banyak. this is obvious indicator that badan aku tak sehat sebenarnya. cepat penat. bersukan jauh sekali. orang lain nk pegi mana2 yg bleh jalan, akan jalan je. aku pantang route yg ada bas, berbas lah aku. sangat malas. bersukan jauh sekali. main sket hari tuh pon, habis sakit satu badan. padahal aku lari2 dalam court yg sekangkang kera je pon!
sayur langsung aku tak sentuh. orang lain kalo masak, sure ada sayur goreng laa. sup sayur laa. okeh hal sayur aku kira aku skarang bertolak ansur sket laa. aku dah start makan skit sayur yg bukan hijau, ie; babycorn, cabbage. tuh je. susu langsung aku tak sentuh.
buah2 plak, kat sini aku saaangat jarang beli fruits. padahal bnyk gile buah2 yg best. kalo kat rumah, buah tuh wajib ada. ape2 je lah. angur ke, epal ke, pisang ke [nih buah yg wajib ada aku kira]. time musim manggis, langsat, rambutan[belakang rumah aku ada pokok rambutan!], depan porsch rumah aku ada pokok mangga yg jadi tempat berteduh sambil rehat dikerusi. bestnya. okeh aku dah melalut.
cuaca kat sini tak cukup mengujakan aku untuk bersenam dan sebagainya. dengan washing machine berbayar yang dah naik 20p[tanak aku bersenam berpeluh2, consume lagi bnyk baju!] --> alasan gile!, sejuk2 yg lebih menarik aku ke dalam duvet guling2 mcm tenggiling, makan dan tido, kemudian tgk movie [tarik laptop keatas katil, baring under the duvet and tgk movie sambil makan chips walkers and doritos.
apa guna kurus kalo badan cam kain buruk. nak bangun tido pon malas. nak bergerak2 pon susah.
badan yang sihat: pergerakan badan cergas, takde sakit2 badan, tido yg sempurna dan cukup2 7-8 jam, tak mudah sakit, yg penting takde mental disoder! heheh.

0 comments:

Post a Comment