Sunday, January 14, 2007

heheh.. kenapa?
tetiba, bangun dari tidur.. and aku rasa nak menulis dengan nama aku. bukan hanya penyu. lagi satu, blog aku, aku punya suka lah! hahahahah.
sahabat aku tanya kenapa?
sbb aku tak nampak kenapa aku perlu berselindung disebalik anonymous.
dulu aku tanak orang tahu apa yg bersarang dalam kepala aku. sekarang aku nak share. and aku nak dapat respons. orang tak baca sesuatu dengan, masuk kemudian, angguk tanda setuju, geleng tanda membantah. mesti ada sesuatu yg mereka terlintas and nak point out. www ini dunia bebas. setiap orang punyai hak untuk perkatakan apa yg mereka rasa. be it kenyataan yg saaaangat pahit.
menulis, mengecam, menyampaikan mesej kasih sayang, ingatan pd teman2.. aku mahu itu semua atas nama aku. bukan penyu lagi. tanak seperti baling batu sorok tangan.
awalnya, kenapa aku pilih penyu aaa?
ntah. masa tuh, tiba2 jugak aku rasa seperti nak menulis sesuatu. dulu aku banyak merepek dalam frenster blog. since aku dah cancel account frenster, and aku tak pikir aku nak bagi kawan2 dalam frenster list aku baca apa yg aku melalut. aku nak bercerita sesuatu yg bukan aku pada zahirnya. zahir manusia, orang boleh tafsirkan macam2. inikan pula apa yg dalam otak. lagi laaa orang boleh confuse. sbb manusia tak sah kalo tak complicated. manusia boleh jadi macam2. ok, im drifted away. kembali pada soal kenapa penyu. ntah, tiba2 aku teringat haiwan hampir pupus itu. mungkin jugak sbb aku suka pantai. and for 5 years aku tinggal di terengganu. sekolah depan rumah. aaah, i miss those times.
oklah, merepek nya aku kali nih mungkin kerana exam. aku tak tipu, aku sangat takut dengan exam kali nih. bodohnya aku seperti orang yg tak tahu die dalam keadaan tak tahu.

orang yg tak tahu itu tak rugi. tp, sangat rugi dan sangat bodoh manusia itu bila die tak tahu yang die dalam keadaan tidak tahu.

p/s: lebih kurang macam die tak tahu die bodoh!

0 comments:

Post a Comment