Monday, January 01, 2007

handset ringing seawal jam 5 pg.. ngantuk gile.. dah laa penat.. aku angkat, pastuh aku buat2 tk dengar.aku dh bajet, nih mesti dr msia yg tk prihatin perbezaan waktu nih. geram pon ade. mcm yg aku expect pakcik aku yg call. niatnye nk ucap selamat laa kot. dah aku buat2 tk dengar tuh, die letak phone. die call lagi, kali nih aku angkat, tp aku biar je die ckp sorang2.mcm ade masalah ngan network laa. die letak lg. pastuh die call lg. aku btol2 tk mampu nk layan phone skarang. sudahnya 3rd time tuh aku biar je. satu sbb aku tknak layan phone call skarang adalah aku nak maximizekan masarehat aku. kalo aku bgn layan org ckp phone, of course susah nk tido blk. thank God. akhirnya die dh tak call lg. bgn subuh, after solat aku call laa die blk. aku tk angkat call tuh bukan malas nk layan, tp masa tk sesuai. sbb siam raya sehari awal, so mama ngan adik2 blk sana dulu. papa tk join, sbb kete die gi service. kene service before raya kalo tk nk tunggu kedai bukak sume, problem2. dah ckp2 ngan atuk, nenek sume. aku pon letak phone. aku ingt msia dah raya jugak, rupanya tak. adik aku sekor tuh tgh excited nk gi plkn. ntah pape aaa. tp aku suruh die take note pasal nik adli yg dikatakan masuk silibus plkn sbg topik pengganas dr malaysia.
selesai.
berdering lg phone aku. rupanya pakcik aku. adeiii.rajin laaa plak die nak call aku bnyk2 kali. parent aku pon tk pernah call. sbb aku ckp, kalo nk ckp, msg je.aku bleh call free dr free minutes aku. [tk larat aku nk habiskan 400 minutes weekdays and 2000 minutes weekend] kali nih, pakcik aku cakap tok sedara aku [adik kpd atuk aku kt siam] nk ckp ngan aku. seingat aku, kecik2 dulu aku agak rapat ngan die. mak aku laa, die ckp kitorg satu geng sbb kitorg sesama gelap. pastuh, ade krisis keluarga. atuk aku ngan adik die tuh tk sebulu. bak kata p.ramlee dalam 3 abdul "mulai hari nih, kita berdua putus saudara!"
aku kira2, ade laa 10 thn kitorg tk jumpa. even aku selalu blk sana. almost setiap tahun balik, tp tk pernah jejakkan kaki ke rumah die dah. last time gi rumah die masa anak die meninggal. 11 -12 tahun yg lalu.sedih kan?
tp aidiladha ini, mama beranikan diri pegi rumah die. ye aaa. die lagi tua,takkan die nak mulakan dulu.lg pon aku rasa, luka dihati sembuh dengan peredaran masa. menurut adik2 aku, macam jejak kasih pon ade. siap nangis2 laa jugak. ye aaa .10 thn tk jumpa. dulu pernah rapat. tp sbb hal yang kecik, bleh tk bertegur sapa. kata pakcik aku, tok ayah nk ckp ngan aku. btol.aku rapat ngan die. kalo dulu, die selalu bg duit kt kami adik beradik. dan selalunya, aku dpt extra. pastuh berborak laa aku ngan die. aku tk phm sgt die ckp. ade pelat2 siam sket. dan die pon susah nk phm aku ckp. cuma aku sempat berjanji. janji aku, aku blk nnti aku akan usaha untuk ke rumah dia. katanya, die pon dah tak ingat cane rupa aku.aku ingat lg dia. rupa die lebih kurang je ngan atuk aku.so, tak susah nk cam.
atuk aku sume tanya nk blk ke tak summer nih? hai tok,tanye je ke. tak terasa nk hulur2 skit support tambang cucu yg jauh nih? ngahahahaah.

0 comments:

Post a Comment