Friday, November 17, 2006

reported dalam bbc news. seorang yg pasrah, kecewa dgn sistem di malaysia yg utk convert to Christianity itu tidak senang. base on 2 case, maria and lina joy. aku tak tahu laa validity cerita itu. tapi macam betol. and quite confuse dgn agenda bbc report cerita itu. iether die nak hentam malaysia ke atau die nak hentam Islam. gaya macam die nak hentam malaysia sbb die banyak cakap pasal kes turun naik mahkamah. whatever it is, aku tanak bincang kebodohan bbc itu, atau betapa susahnya nak murtad di malaysia.

yang aku buat aku bengang adalah kebodohan orang yg nak convert itu. bleh plak die pikir nak tukar agama. and obviously, dia nak tukar cepat2 agama dia supaya dia dgn bebasnya boleh hidup dgn boyfriendnya yg christian. cinta buta gila babi. konon banyak belajar text2 agama. aku tak tahu laaa. tapi yg jelas selama nih pon, debate ke ape ke [teringat kelantangan arwah Ahmad Deedat] yg nampak hanya lah kegoncangan dalam kristian. aku tak bias. cuba bg kat aku apa yg Islam nampak tak sempurna berbanding kristian?? tade pon! yang aku nampak, mereka yg pilih utk keluar dari Islam ini adalah kerana Islam itu bertentangan dgn keinginan mereka untuk bebas! bebas utk tidak bertudung, untuk tidak solat, untuk lifestyle yg bebas, hak untuk pilih cara hidup yg mereka nak, paling banyak boyfriend/girlfriend yg bukan muslim. konon ini dunia dia yang punya. sendiri nak buat peraturan.

jangan main2 wehh. kalo korang bg alasan kat aku yg korang keluar agama sbb boyfriend pon aku takleh trime, pastuh ko rasa Allah nak trime alasan bodo gitu? kt Rome tuh, di bandar pusat perkembangan kristian [vatican] pon dah berlambak2 orang kembali pada Islam. kat US pon dah ramai yg mengakui kebenaran Islam. kat UK pon tk segan silu mereka pakai purdah walaupon ditentang kerajaan sendiri. inikan pula yg kat malaysia, yg kiri kanan masjid, islam majoriti lagi, islam agama rasmi lagi [akui yg tak ramai yg btol2 mengamalkan cara hidup islam yg sebenar2nya tapi at least, semangat islam itu masih wujud di malaysia, masih ramai juga yg perjuangkan Islam. kerajaan negeri kelantan cthnya. alhamdulillah]

sekadar nota: baru2 ini kedengaran mereka adakan konsert. bg artis perempuan, mereka adakan di pentas dewan tertutup dan hanya penonton perempuan dibenarkan. dan ini adalah kali pertama artis perempuan dibenarkan berkonsert di negeri kelantan. bg konsert artis lelaki pula, persembahan mereka terbuka kpd semua, tetapi hadirin diasingkan antara lelaki dan perempuan dan golongan mereka yg berkeluarga. nak berhibur boleh aje, asal kena pada caranya..

0 comments:

Post a Comment