Friday, November 17, 2006

dear!! skarang kol 430 pagi, tapi mata tanak pejam lagi..ngantuk. tapi mata tak pejam2 jugak. kalo kat rumah bleh jugak bukak2 tv masa nih. ade one time nih, aku tgh ngantok gile2.kol 2am. nih masa kt rumah.semua orang dah tido kecuali adik aku yg kecik, umur die 3 tahun. ade je bende die nak tanye aku. die tgk aku terlelap, ditepuknye muka aku. last2 die cakap, nak tgk tv...mati aku.kene teman die tgk tv plak dah. dah, siap setting2 sume, 5 minit je die tgk after tuh, die cakap nak tido. alhamdulillah.tp dalam hati membara jugak laa. aku siap2 setting.tarik blanket sampai ruang tamu sume, die tgk tv 5 minit je.
aku nak cite pasal ape lagi aaa? taleh tido nih. haaa, cite pasal aura. perkataan nih glamer masa kemunculan mawi. tetibe je orang asyik dok sebut2 aura. sampai lah one time nih, keluar kat paper utusan, section kesihatan. doktor mane tah, membincangkan tentang aura. kiranya aura nih part penting jugak laa dalam kesihatan.
secara ringkasnya, aura nih terbahagi kpd 2, negatif dan positif. asal2 nya, manusia nih neutral. aura positif dan negati tuh balance. then, die akan berubah perlahan2 mengikut cara hidup dan pengaruh emosi seseorang.
bila seseorang itu, aura positif dia melebihi aura negatif, secara automatiknya, orang akan suka tengok die.bak kata orang dulu2, sejuk mata memandang. cerita nih aku tak reka, aku ingat lagi artikel nih. section kesihatan lagi tuh. doktor tuh cakap, aura yang ada pada mawi nih aura positif laa. sbb die nyanyi biasa je, rupa die biasa je, tapi die mampu menarik minat orang. ooh, jangan risau.i'm not part of that majority! heheh. orang beraura positif nih, kita tgk die kita rasa tenang [aku tgk balak aku pon aku rasa tenang gak! heh, joking :D ], approachable, ramai kawan dll.

aktiviti harian yg membantu membentuk aura positif dalam diri adalah [nih aku tak reka jugak, mmg doktor tuh yg cakap] banyakkan mandi, menjaga kebersihan diri, pemakanan yg sihat, sentiasa tenang, tidak mudah marah, tak banyak cari pasal dgn orang, kurangkan kerut dahi, banyakkan senyum dan beberapa lagi.kalo aura negatif tuh, seperti anda seorang yg banyak kecewa, sedih, tidur tidak teratur dan simply the opposite apa yg aku list kan diatas.

amalan aura positif itu bagus.amalkan apa yg disebut. jangan salah sangka, aku bukan nak suruh anda jadi macam mawi!

3 comments:

My tutor and english friends call me Nurul since they can't pronouce my other name said...
This comment has been removed by a blog administrator.
afifi said...

aaaaa...terernye anda!! sungguh tidak lojik.. hahahahah.. kalo bg link camtuh, bukan aku blanje ko, ko kene blanje aku! heheh

afifi said...

lupe..ain..susah2 aku menyamar jadi penyu, ko gi sebut nama aku plak.. aku pon br tringat..tkleh reveal..aku undercover lg nih :D

Post a Comment