Saturday, November 11, 2006

cerita di entry sebelum ini bukan direka sekadar utk mengisi ruang blog aku nih. point2 die:
1] kalo nak persoalkan kenapa die bodoh gi ambik dadah, itu semua cukup terlambat. sbb die sudah ambik dadah. dan nak kembali ke pangkal jalan, tidak semudah berhenti ketagihan rokok. orang merokok pon blom tentu boleh berhenti merokok. kisah arwah pon, beliau hanya betul2 menyatakan kekesalan akibat dadah hanyalah semasa arwah terlantar diwad. dah diakhir hayat arwah.kalau setakat bg nasihat, siap ugut lagi, kau bukan anak aku kalau ko ambik dadah lagi dan bajet die nak dgr nasihat itu? lupakan. mereka nak kasih sayang dan perhatian. seperti arwah, beberapa kali di pusat pemulihan. setiap kali selepas keluar, dia mengelak utk berjumpa rakan2 lama. tapi bila time dia rasa bosan sikit je, takde apa yg boleh menghalang dia dari teringatkan dadah.
2] jangan buat dia rasa terasing. nak hidangkan dgn set gelas khas utk dia. konon. buat dia rasa tersisih. hina. bukan boleh jangkit apa2 pon.berapa banyak iklan kat tv tentang cara jangkitan. bodo lagi.
3]aku merasakan salah cara datuk aku deal dgn arwah. tapi itu bukan alasan utk aku benci dan tidak hormat pd beliau. beliau tetap datuk, orang tua yg kene dihormati. sbb aku point out mende nih adalah, ada beberapa cousin aku yg sampai hari nih, bermasam muka dgn atuk sendiri sbb kecik hati dgn tindakan beliau.bagi aku, itu tak cukup utk menyedarkan apa yg beliau buat adalah salah.yg dah lepas tuh, biar laa. kan aku dah cakap, bende2 negative camtuh patut dikikis. kalo tak? haaa, ada yang kene sakit jantung darah tinggi nanti.
4]bahaya dadah. korang nak terlantar sakit, kene strok, pernah accident sbb tunggang motor dlm keadaan khayal, dicemuh orang[aku rasa nih paling sakit utk diterima!]


BELIA BENCI DADAH! WORLD!

^aku bukan peminat mawi!!^



0 comments:

Post a Comment