Wednesday, November 08, 2006

entah.saje2.isi masa lapang.
perasaan bila dalam blog adalah "akulah yg paling hebat. idea2 aku best. so aku tulis sbg catatan utk rujukan aku."
blog nih, jadi satu dunia kecil yg hanya aku idea2 aku dan emosi aku. tk kesah laa politik ke, agama ke, aku nak marah orang ke, aku tak puas hati ke, aku rindu orang ke dll.
blog pada aku sbg saluran alternatif. utk aku bercerita. bila sunyi.kawan2 jauh. keluarga jauh. bila perlukan teman mendengar.
and kadang2 aku rasa, bila orang tulis kt blog dia mcm "i miss my fren yg bnyk cakap tu". pastuh aku rasa, aku laa kawan die yg bnyk cakap tu. aku rasa the way die sampaikan rasa rindu dia pada aku tuh lebih ada makna. sweet die tuh darjat tinggi skit laa. berbanding orang yg cakap directly kt aku "eh dah lama tak jumpa awak, rindu laaaa"
and blog adalah pendengar setia yg tak pernah bantah apa aku cakap, heheh.
aku admit laaa.aku nih memang banyak cakap. ada je benda yg aku rasa aku nak cakap ngan orang. so, bila sorang2, pandang kiri kanan takde orang, sedih rasa hati. blog laa penyelesaiannya. no wonder skarang nih aku mcm tiap2 hari je updet. and ada yang sehari tuh 2,3 entry.
berblog juga bila aku rasa nak cakap sesuatu yg aku tkleh nak cakap di reality. cth; di dunia sebenar aku tak cakap pasal agama. orang pon tanak consider pandangan aku kot bile aku cakap pasal agama. atau pon orang akan cakap "die nih. ntah btol ntah tidak!"
kalau dalam politik negara kita. kita tgk saja beberapa blog yg dibangunkan utk menyampaikan tidak puas hati terhadap kerajaan. dan kerajaan mengambil langkah utk memantau pertumbuhan blog2 yg aktif menentang. betapa blog itu punya kuasa utk pengaruhi audience.


ada yg berani nk kutuk tulisan aku nih? ermm, aku bg ayat seorang sahabat:
" GO LIVE IN A CAVE!!!!" hahaahahahaah

0 comments:

Post a Comment