Thursday, February 22, 2007

bagaimana dia justify nyawa 2 anaknya itu berbanding perhatian dan setia si suami?? takde perasaan ke tengok anak2 kecil kelemasan dijerut dengan wayar seterika?? bukan sorang. 2 orang. kecil lagi. ya, suaminya khianat kepercayaannya. tetapi khianat itu dibalas dengan nyawa 2 orang anak??

senang si lelaki bercakap mengenai hak lelaki utk kahwin lebih dari seorang. tapi jika lelaki itu tidak mampu nak handle seorang isteri pon, layak kah utk berdua? dia tidak mampu pon membimbing isterinya utk bertindak waras. ketepikan soal hak. ia bukannya hak. tapi Tuhan beri kebenaran hanya utk yg mampu.

9 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah Taala sentiasa melindungi kami dari kejahatan jin, iblis dan shaitan. Amin.

afifi said...

moga-moga.. amin.

kingbinjai said...

saya tidak setuju dengan anda.

kita tidak tahu apa yang dia alami. stress dia bagaimana kita tak tahu. memang kita dikurniakan akal. namun cuba fikir, jika anda berada ditempatnya adakah anda mampu memikul beban yang ditanggungnya?

mungkin masalah dia lebih sekadar mahu dimadukan. kita tidak tahu. jadikan perkara ini sebagai tauladan. samada suami atau isteri perlu menjaga sesama sendiri.

untuk dia, kita doakan semoga Allah mengampunkan dosa dosanya dan memberikan hidayah kepadanya.

Najwan Halimi said...

kingbinjai..arguement anda sama macam ummi saya..

arguement saya...

perempuan tu dihadap ke mahkamah..samada diistihar sakit mental..masuk hospital bahagia..atau dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

suami plak..celah mana pun akan berpeluang kawin baru..!

afifi said...

ya king. sy pon tidak salahkannya. dalam entry itu saya cuba utk neutral. hakikatnya, saya bengang dengan lelaki itu kerana mengkhianati kepercayaan isterinya. tp kalau dah mental sangat, kenapa die tak bunuh diri sendiri; instead of tgk anak2 kecil kelemasan dijerut? ya, kecewa boleh buat orang jadi gila.

najwan: out of curiosity, lelaki memang senang eh nak kawen lagi satu? i mean after dah kawin and ada anak? king, soalan nih mungkin anda bleh jawab jugak! heheh.

kingbinjai said...

soalan anda lebih bercorak sentiman dan emosi. saya teragak agak untuk menjawab bukan kerana takut tetapi saya merasakan apa sahaja jawapn yang akan saya bagi anda akan bidas mengatakan sesuatu yang lain pula. oleh kerana itu saya pilih untuk tidak menjawabnya, terpulanglah.

namun, nantilah saya akan ulas dalam blog saya tentang isu ini.

afifi said...

baik king, saya tunggu!

Anonymous said...

saya still rasa tahap kewarasan kita bergantung juga kepada tahap keimanan kita.tak tahulah kalau saya diduga satu hari nanti.apa lagi dengan hasutan syaitan.semoga kami semua dilindungi.

Anonymous said...

ya, syaitan durjana itu kerja keras! moga2...

Post a Comment