Thursday, February 08, 2007

beberapa hari lalu, berita mewar-warkan 4 beradik yg tidak ke sekolah kerana kurang keyakinan sibapa terhadap tahap pendidikan disekolah kebangsaan. kes itu dikelantan. sampai begitu sekali ragu2 bapa itu kpd sistem pendidikan kebangsaan. bagaimanapun, alasan kenapa anaknya tidak meneruskan pembelajaran dimana2 sekolah tidak aku jelas kenapa. dan UMNO Kubang Kerian turun padang, membantu menampung segala keperluan sekolah empat beradik itu. dengan segala bentuk bantuan yg dihulurkan, aku assume kesempitan hidup salah satu sebab juga kenapa mereka tidak dihantar ke sekolah.

tidak sampai seminggu, hari nih, di kawasan machang pula. 5 beradik anak yatim pula tidak kesekolah kerana dihimpit masalah kewangan. kesusahan hidup. PPD berusaha mendaftarkan mereka kembali ke sekolah. dan sekali lagi UMNO bahagian turun padang membantu mereka. UMNO Kelantan benar2 bekerja keras mahu menawan kelantan. siap ade masterplan utk dipersembahkan kpd Imam Besar lagi tuh!

saya tak mahu Annuar Musa!



4 comments:

kingbinjai said...

saya tak mahu semua! kau orang semua boleh blah! ptbhhhh!

afifi said...

yeahhh, bak kata DSAI, overhaul pon tak guna, kene tukar kereta baru!

Anonymous said...

Anak-anak saya tak pernah ke sekolah kebangsaan. Kami bukan dari kalangan berada tetapi dari kalangan cukup makan,Alhamdulillah. Banyak di kalangan mereka seperti saya di sekolah itu.To make sure that they do go to school,the school fees is the first thing that we pay every month. Then our rent. Kalau satu hari kami tak mampu lagi, homeschool sajelah. We pray very hard that we can do this sampai tamat persekolahan mereka. They go to an islamic school.

Anonymous said...

they really have to revise the education system including the syllabus.

Post a Comment