lcct.. dah nama pon low cost. tp bajet nk buat dulu tkde laa low sangat pon. mengikut pengalaman, lcct tuh bleh dicompare dgn tempat tunggu bas. sangat laaaa tak nampak gaya airport.
dan hari nih, dalam mstar online cakap 28 flights delayed, 1 cancelled.
memang laaa harga murah. tapi tuh bukan alasan untuk air asia tak menjaga kualiti service mereka. ape2 pon, orang bayar. bukan semua penumpang dalam satu flight tuh dpt harga murah pon. lagi ramai penumpang yg bayar harga standard pon.
dan lagi pembinaan lcct tuh untuk mengelakkan traffic di klia. but still, masalah tak settle jugak. flight delays masih lagi jadi masalah. and 28 flight delayed tuh bukan satu jumlah yg kecil.
dan delay tuh bukan stgh jam. tapi makan masa 1 hingga 5 jam. ape tujuan orang naik flight. of course laa nk jimatkan masa. kalo tak, orang drive je. and kalau masalah nih terus je tanpa pemantauan, ape guna tahun melawat malaysia. and orang2 itu patut tahu. masalah tuh bukannya bermula hari ini. sejak dulu2 lagi pon. masa di kolej dulu pon. MAS boleh dipuji dari segi ketepatan masa. tapi selalu je buat hal.tapi aku tk pernah kene dgn MAS. mostly domestic flight laa.kalau aku naik air asia [masa tuh still lg di klia] tak sah kalo flight tak delay. dari flight kol 8.05 bleh die tunda sampai kol 11. pastuh, die expect aku nak meronggeng kt klia sampai 3 jam?? [naseb baik steward2 nih memang dari kalangan hensem2!]
dan, ingatkan bile dah pindah lcct bleh laa setel masalah delay2.tapi, sama je?? sedih lagi, bile notice board electronic tuh tiba2 tak berfungsi, mereka takleh nk setel masalah tuh dgn pantas sehingga terpaksa guna whiteboard.sedih kan? abeslah orang2 bawah berpeluh2 kene maki hamun dengan penumpang. management? dok dalam bilik aircond bincang project juta2. huh.
yg pasti, mereka tetap untung. orang terus naik je air asia, sbb lagi murah. nak naik MAS, harga dah bapak mahal skarang nih.melancong kt negeri masing2 je laa yeh??
dan hari nih, dalam mstar online cakap 28 flights delayed, 1 cancelled.
memang laaa harga murah. tapi tuh bukan alasan untuk air asia tak menjaga kualiti service mereka. ape2 pon, orang bayar. bukan semua penumpang dalam satu flight tuh dpt harga murah pon. lagi ramai penumpang yg bayar harga standard pon.
dan lagi pembinaan lcct tuh untuk mengelakkan traffic di klia. but still, masalah tak settle jugak. flight delays masih lagi jadi masalah. and 28 flight delayed tuh bukan satu jumlah yg kecil.
dan delay tuh bukan stgh jam. tapi makan masa 1 hingga 5 jam. ape tujuan orang naik flight. of course laa nk jimatkan masa. kalo tak, orang drive je. and kalau masalah nih terus je tanpa pemantauan, ape guna tahun melawat malaysia. and orang2 itu patut tahu. masalah tuh bukannya bermula hari ini. sejak dulu2 lagi pon. masa di kolej dulu pon. MAS boleh dipuji dari segi ketepatan masa. tapi selalu je buat hal.tapi aku tk pernah kene dgn MAS. mostly domestic flight laa.kalau aku naik air asia [masa tuh still lg di klia] tak sah kalo flight tak delay. dari flight kol 8.05 bleh die tunda sampai kol 11. pastuh, die expect aku nak meronggeng kt klia sampai 3 jam?? [naseb baik steward2 nih memang dari kalangan hensem2!]
dan, ingatkan bile dah pindah lcct bleh laa setel masalah delay2.tapi, sama je?? sedih lagi, bile notice board electronic tuh tiba2 tak berfungsi, mereka takleh nk setel masalah tuh dgn pantas sehingga terpaksa guna whiteboard.sedih kan? abeslah orang2 bawah berpeluh2 kene maki hamun dengan penumpang. management? dok dalam bilik aircond bincang project juta2. huh.
yg pasti, mereka tetap untung. orang terus naik je air asia, sbb lagi murah. nak naik MAS, harga dah bapak mahal skarang nih.melancong kt negeri masing2 je laa yeh??
0 comments:
Post a Comment