Monday, December 25, 2006

hidup itu harus..tapi dalam hidup itu kita memilih. aku baru saja selesai menonton cerita "tak biasa". cerita indon. mungkin orang melabel plotnya sbg picisan. ooh, aku tak suka guna perkataan picisan. setiap karya itu harus dihargai. setiap karya itu ada harganya.siapa kita nak labelkan karya itu picisan? kalau rasa takde manfaat dari karya itu, tinggalkan.usah buang masa melabelkan!seperti juga tulisan2 di blog. usah buang masa melabel penulisnya. kalau rasa nak melabel jugak, go live in a cave!! hahah.
aku petik dari cerita itu, kata duta [memegang watak sbg abi. aku rasa sweet sgt nama nih!]
"hidup ini sebuah pilihan.dan hidup terlampau singkat untuk diluangkan bersama pilihan yg salah"
menikam maksudnya. berlegar2. yaa. hidup nih.terlalu singkat untuk dibazirkan kpd pilihan yg tidak tepat. siapa saja. atau apa saja. pilih orang yg tepat. kawan2 dan teman rapat untuk kita luangkan masa, teman jiwa untuk kita kongsi hidup, pemimpin yg kita pilih semasa pilihanraya :D pilih benda yg tepat untuk mewarnai hidup kita. rumah yg selesa, hobi yg bermanfaat, kereta yg tepat, buku, filem yg bagus. yg tepat. yg membantu kita menjadi seseorang yg lebih baik.
samada kita memilih menurut kehendak dan hawa nafsu atau memilih menurut keperluan dan akal fikiran.


dan aku tak pernah salah memilih..

0 comments:

Post a Comment