Friday, March 07, 2008

najib sewaktu membalas soalan ketika di interview oleh al jazeera mengatakan, jika SPR itu tidak independant, kenapa Kelantan sehingga sekarang masih belum boleh dikalahkan? binggo! tidak menjawab soalan, but rather mematahkan dengan persoalan lain. all these years, longgokan wang projek tidak berjaya membeli undi rakyat kelantan. mungkin ada, tetapi tidak cukup signifikan. lihat bagaimana kelantan hampir tumbang pada 2004? kerana kelantan rakyatnya cair kepada tawaran Islam baru yg di bawa Paklah. manalah mereka tahu nilai hadhari Paklah. pedulikan UMNO keturunan. tiada ubat sudah untuk mereka. yg konon semangat melayu. tetapi komuniti ini terlalu sedikit. malah makin sikit. so now, the only choice left for them is, phantom voters. maka bekerja keraslah khairy mengumpulkan seberapa banyak so-called anak perantauan kelantan. entah betul, entah tidak. esok, balik lah mereka ke kelate. tapi hari nih pon jalan dah agak jam kata adik aku yg kebetulan juga pulang dari perantauan. heheh.

apa pengundi yg termakan umpan seratus dua ini faham tentang tanggungjawab kepada bangsa dan negara. apatah lagi amanah agama Tuhan. bersekongkol dengan oppressor. they have three choices. satu ambik duit dan undi oppressor. mereka bodoh dan dilaknat. ambik duit dan undi dgn bijak, mereka licik dan insyaAllah di balas setimpal. mereka tak ambil duit, mereka rugi!

SPR especially rashit terus-terusan beralasan. pada aku, semua ini tidak berlaku secara kebetulan.
I) SPR tidak memandang postal voters itu sbg satu isu. pendedahan MAFREL hari ini cukup memberi gambaran postal voters itu tidak bebas.
II) the dead on the list. selain register pengundi baru, apa lagi kerja SPR sepanjang 3-4 tahun? takkan laa nak padam rekod orang mati pon susah? nak check on multiple names yg sgt tak lojik itu susah?
III)isu sepanjang tempoh dari penamaan calon hinggalah ke detik2 terakhir hari mengundi. pembatalan kewajipan duti setem [arahan yg diterima jam 6.30 pg? pejabat eashit mungkin dah macam 7-11, bukak 24 jam sepanjang election nih], pembatalan penggunaan dakwat.
iv)apa tindakan SPR terhadap kecelaruan dalam senarai pengundi? satu nama punyai 2 kali peluang mengundi, nama di didaftar pada alamat yg tidak wujud, beberapa nama pada alamat yg sama.

kata salah seorang dari SPR, tak penting alamat itu, yg penting nama mereka ada dalam senarai dan mereka ini dibenarkan mengundi. bodoh dan bangang betul laa. nak pilih wakil rakyat nih bg menyampaikan hasrat rakyat yg tinggal dalam kawasan tertentu, kalau orang awam ini tak pernah tinggal di alamat tersebut, tak pasal2 nak kene undi calon kawasan itu? kalau sorang satu alamat, bleh jugak aku nak consider. nih sampai puluh. this is not a coincidence. rashit keep on telling "bawak kes ini ke depan dan kita akan siasat" bullshit!

THIS IS NOT A COINCIDENCE!!!

and i wonder, where is my superhero to save my country?

penggunaan dakwat itu pula, bukannya aku geram sbb rashit dah rugikan 2.4 juta [ this amount is far too small compared to billions wasted for nothing.. how much we paid for invisible-singapore-bridge? ] but rather mengesahkan lagi Rashit is just another shit!





3 comments:

aku said...

huhh...

walaupun x kluar lagi result rasmi di TV....

tp dah dpt sms...

azizah menang lagi d permatang Pauh !!!

& Kelantan masih d bawah PAS !!!

takbir!!

aku said...

mmm...macam ne plak ngan x register..tp tetiba check online...nama dah leh ngundi..

lg ajaib...

kingbinjai said...

tahniah, mereka gagal perolehi 2/3 kerusi.

Post a Comment