Saturday, October 21, 2006

i came accross, i should say quite kontrovesi nye post di satu blog nih.
just a simple post "kerana sayang kadang2 kita kena lepaskan" .[kredit kpd pemilik blog,saudara anas kan?]
well, i obviously disagree dgn statement tu..

hurmm, responses mcm2 gayanya.
ada kata berserah takdir
keluar cite pasal burung, analogi katanya
ada yg mengambil sbg ilmu nk memahami perempuan

overall, kesimpulan yg aku buat, [utk referens aku sendiri ya!]
people, [ok, aku admit, maybe nih tak apply utk sesetgh orang], selalunya their own interest always come first.
dah nampak salah pon, boleh tanak mengaku salah itu dari diri sendiri
mula laa rasa, "dah takdir aku mcm nih", "dah mmg Tuhan tentukan jodoh aku mcm nih", "kenapa nk sedih gila2? itu cinta tk berlandaskan syariat"

yes, aku akui.takdir memang Tuhan dah tetapkan.utk semua makhluk dia. TAPI, setiap takdir itu, setiap ketetapan itu, ada PENYEBAB. dan pennyebab itu adalah dr diri sendiri.
sbb itu, adanya konsep berusaha.

i mean, c'mon;
masa you all started the relationship, pernah terpikir pasal syariat?
the point is, if keikhlasan itu ada, tak sepatutnya ada pihak yg kecewa
mana nak campak semua cakap2 masa couple?
all those hopes and promises
bila dah seteghah jalan tuh rasa ada benda yg tak kena
perbetulkan
bukan makes more mistakes
bila ada hati yang tk senang dgn decision itu
pasti ada sesuatu yg tk kena dgn tindakan kita
kalau dah setengah jalan tiba2 rasa "eh, ini bukan kehendak syariat"
perbetulkan, bawa balik ke landasan yang betul

kadang2 aku rasa
itu semua cuma alasan
sedang diri sendiri tidak tahu apa yg patut dia buat
dan dia tidak tahu pon betul atau tidak keputusan yang dia buat

0 comments:

Post a Comment