Wednesday, October 11, 2006

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ilahi
benarkah Engkau akan menyeksaku setelah aku beriman pdMu
benarkah Engkau akan menjauhiku setelah aku mencintaiMu
benarkah Engkau akan menolakku setelah aku mengharapkan rahmat dan maafMu
benarkah Engkau akan menghempaskan aku setelah aku berlindung dgn ampunMu

Demi wajahMu yang mulia
tak mungkin Engkau akan mengecewakanku

duhai diriku;
utk kecelakaankah ibu melahirkan ku?
utk kesengsaraankah Engkau memeliharaku?
ah, alangkah baiknya
bila ibu tidak melahirkan ku
dan Engkau tidak memeliharaku
ah, alangkah baiknya sekiranya aku tahu
Engkau jadikan aku pemilik bahagia
yang Kau istimewakan dgn qurbah didekatMu
sehingga tenang hatiku dan tenteram diri

Ilahi
apakah Engkau akan menggelapkan wajah2 yg sudah rebah tunduk kerana kebesaranMu
Apakah Engkau akan membungkam lidah2 yg selalu bergetar memuji keagunganMu
serta keluhuranMu
apakah Engkau mengunci hati yg telah luluh dalam kecintaan pdMu
apakah Engkau akan memekakkan telinga2 yg telah mendengari zikirMu dlm iradahMu
apakah Engkau akan membelenggu tangan yg terangkat kerana harapan kpdMu
memohonkan kasihMu
apakah Engkau akan menyiksa tubuh yg beramal mematuhiMu
sehingga melepuh dalam mengabdiMu
apakah Engkau akan mengazab kaki2 yg berlari utk berbakti kpdMu

adakah aku yg rebah itu? yg memuji keagungan Tuhan itu? yg kecintaannya hanya Tuhan semata?yg mendengari zikir kpd Allah sentiasa? yg memohon kasih Allah sepanjang masa?yg beramal sehingga melepuh tubuh?yg berlari penat hanya ke jalan Allah?

0 comments:

Post a Comment