Sunday, May 06, 2007

entry ini aku sunting, edit dari laporan utusan online ini. ZAM in action again!

blogger bebas, afifi berkata, Malaysia perlu mengklasifikasikan antara menteri profesional dan bukan profesional sebagai satu mekanisme untuk mengawal jawatan dalam kerajaan daripada disalahgunakan.

Ini kerana bagi beliau menteri yang profesional adalah mereka yang berasa lebih bertanggungjawab memastikan mereka melaksanakan tugas, tanggungjawab dan janji mereka terhadap rakyat.

“Pengklasifikasian ini juga akan memudahkan untuk tindakan diambil terhadap mereka yang didapati melanggar undang-undang negara termasuk rasuah, salahguna kuasa, tidur di dalam mensyuarat, kronisme, guna wang rakyat untuk keselesaan peribadi, termasuklah bodoh dalam tindakan dan strategi pentadbiran” katanya pada persidangan lintas langsung dari England.

Afifi berkata, jelas berlaku di negara ini bahawa ada pihak tertentu yang telah menyalahgunakan jawatan mereka untuk kepentingan individu dan kumpulan mereka, termasuk ada menteri yang menyentuh perkara yang termaktub dalam Perlembagaan negara seperti soal agama serta perkauman dan perkara yang menimbulkan rasa kurang senang kalangan masyarakat berbilang kaum.

“Yang ini kita perlu kawal. Kita bimbang ia akan disalahgunakan oleh mereka yang mempunyai agenda tersendiri untuk menyebarkan fitnah.Seharusnya ada satu mekanisme untuk mengawal perkara ini termasuklah dengan mengklasifikasikan antara menteri profesional dan juga yang bukan profesional,” katanya.

afifi berkata, perkara itu penting bagi membolehkan rakyat menentukan sama ada menteri-menteri itu boleh dipercayai atau tidak.

[/quote]

saya klasifikasikan ZAM ini sebagai salah seorang menteri yg bodoh! yang fikir rakyat boleh diperbodohkan. who the hell is this guy, out of nowhere, pegi propose kat kerajaan Perancis supaya apply idea perasan hebat beliau ini. again, i doubt if ZAM betul-betul propose atau hanya berkokok di media malaysia. hahah.

he talked about "risau nanti rakyat dinafikan hak mendapat maklumat" another bulls*** from him.. hak mendapat maklumat konon. he talk as if malaysians duduk di dalam gua jin bertendang. what happened to jeff ooi, rocky. and now RPK. [siapa sangka, his articles in malaysia today worth 85million!] what happened to harakah, suara keadilan dan ancaman demi ancaman kepada bloggers.

i dont think abdullah and the others in putrajaya see the bloggers as the people who work with him. they dont see the bloggers as the people who works for him either. he see them [the bloggers] as, the people who work against them.

no lah, we'd love to work with you! and it would be very much appreciated if you could please find someone else to replace this ZAM.


2 comments:

kingbinjai said...

hear! hear!

Anonymous said...

hahaha.. dengar! dengar!

Post a Comment