Friday, May 25, 2007

ketepikan apa yang dikatakan oleh tony pua. saya perlukan sedikit masa untuk "telan" apa yg cuba diperkatakannya. tapi saya kagum dengan superhero KJ yg tiba-tiba bercakap mengenai posting itu tidak bertimbang rasa dan menghina penjawat awam. kagum.

tambah KJ lagi, ramai kakitangan awam sanggup melepaskan tawaran kerja dengan gaji dan manfaat yang lumayan di sektor swasta disebabkan mahu berkhidmat kepada negara. to be honest; hurmmmm, i doubt that.

be realistic man. i mean, c'mon. nak berkhidmat kepada negara doesnt mean they have to work with the government. buat voluntary service ke, apa2 kerja sukarela. tipu lah kalau dapat better pay kat private company tapi sanggup lepaskan untuk kerja dekat government semata-mata nak berkhidmat untuk negara. we have to admit that everybody is striving, struggling untuk survive hidup. kalau hari nih makan lauk ikan, esok mesti ayam, lusa udang etc. aku tak cakap semua, tapi kebanyakkan. say 99% out of that 1 million civil servants? dan baki 1% yg betul2 ingin berkhidmat untuk negara itu mungkin kebanyakkan diwakili oleh guru2.

2 comments:

kingbinjai said...

dengan tidak menyokong mereka juga berkihdmat utk negara

afifi said...

jangan sokong!

Post a Comment