Saturday, June 30, 2007

76.3 billion! banyak tuh! lalu mendesaklah para pendita di belah pembangkang agar diturunkan harga minyak! harga minyak sepatutnya turun sekarang! petronas sudah untung banyak bukan? petronas untung paling besar dalam sejarahnya! petronas melakar sejarah! di abad pemerintahan paklah. kena pula disaat paklah masih lagi layak bergelar pengantin baru. apa lagi yang aku boleh kata? paklah memang hebat!

alang-alang mereka sudah mintak turun harga minyak tuh, paklah pon kata, "baiklah. petronas pon dah untung besar. dah sampai masanya harga minyak turun. kan saya dah kata. kami kerajaan yang prihatin dengan kehendak rakyat. cuma perlu tunggu masa yang sesuai. mintaklah apa saja. pasti kami tunaikan. cuma perlu tunggu masanya saja!"

minyak itu, harganya tak patut naik pon! mereka naikkan juga. kurang sikit beban subsidi kerajaan katanya. kami angguk saja!

apa-apalah. aku kadang-kadang penat dengan permainan itu. entah mana satu aku nak pegang. entah mana satu aku nak sokong.

tak perlu berpegang mana-mana mungkin. mungkin perlu lihat saja. tapi sampai bila?




2 comments:

kingbinjai said...

dengar kata ada rancangan untuk menyerang blog. amacam? dah ready? 2 3 hari lagi aku ulas perkara ni

Anonymous said...

ya! risau jugak. tapi, apa boleh buat? heheh

Post a Comment